Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Saturday, May 19, 2018

Menguntungkan DAP kata YB Norlela Ariffin



Norlela Ariffin added 4 new photos to the album: Pru14 — feeling shocked withAdun Penanti at Dewan Sri Pinang.
1 Ramadhan. My 2 cents selepas Majlis Angkat Sumpah Tkm1 dan Exco Pulau Pinang kelmarin yg tidak ada peningkatan dlm line up Pru14 berbanding Pru13. Even PPBM Bersatu yg menang 2 kerusi pun sudah keluarkan kenyataan minta pertimbangkan line up Exco di Pulau Pinang bagi adil dan seimbang.
Saya harap Majlis President boleh bincang samada line up Exco dan Tkm dalam pentadbiran setiap negeri yg di perintah Harapan adalah adil dan saksama. Berbanding Selangor, Johor, Negeri Sembilan, hanya Pulau Pinang saja line up Exco Tkm dan portfolio terlalu tidak seimbang dan terlalu memberi kuasa kpd satu parti walaupun kerusi Keadilan 14 + Amanah 2 + Bersatu 2 = 18 hampir sama banyak dgn DAP 19 di PRU14:
Dap menang semua 19 kerusi ( 8 post - CM, Tkm 2 + 6 exco)
Keadilan menang semua 14 kerusi ( 3 post - Tkm 1 + 2 exco)
Amanah menang 2 kerusi - Tiada post
Bersatu menang 2 kerusi - Tiada Post.
Kerusi Keadilan + Amanah + Bersatu 18 hampir sama banyak dgn DAP 19.
2. Portfolio2 utama Tebatan Banjir, Perumahan, Kerajaan Tempatan, Jalan, Utiliti, Sukan dll semua masih sama seperti masa Pru13 tidak dikongsi bersama. Wakil2 rakyat Keadilan, Amanah, Bersatu pun ada pengalaman dlm polisi dan pelaksanaan di kerajaan persekutuan dan negeri dan terdiri dari kalangan profesional. Even TKM1 yg baru dihormati oleh pegawai2 kanan JKR dan Consultant utk project high impact tebatan banjir tidak pegang portfolio infra yg lebih utama.
Dulu Pru13, voter profile who voted for State Govt is Mandarin-speaking and urban voters. But now Pru14, our voter profile has changed and the Exco line up must be balanced and power sharing in key portfolios. Rural and Malay voters counted on us when they changed to support Keadilan, Amanah, Bersatu and Harapan]

Yuusuke Godai
BUTTERWORTH: DAP Pulau Pinang disaran tidak tamak dalam pelantikan barisan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (EXCO) Pulau Pinang seperti yang dilihat pada majlis angkat sumpah jawatan Timbalan Ketua Menteri (TKM) 1 dan ahli EXCO lain semalam.
Selesai sahaja majlis semalam, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Penanti, Dr Norlela Ariffin, berkata barisan EXCO baharu itu tiada perbezaan dengan yang sebelum ini.
>> komen aku ialah padan muka .....sapa suroh beria2 sangat nak jadi abdi dap ...terima je la tak payah nak nangis2 dan membebel .....
Situ dudok

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej