Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Friday, May 11, 2018

Maksud TGHH yg ramai tak faham - pas bukan cuma nak perintah


Tadi ada sorang sahabat saya datang jumpa dan salam.
Sambil2 tu dia ucap tahniah sebab PAS kekal Kelantan dan Rampas Terengganu.
Lepas tu saya ucap Tahniah kepadanya sebab dah dapat kalahkan UMNO dan menjadi kerajaan.
Dia pun sambung dengan ayat ini.
"Rugi TGHH tak join PH, Kalau Tidak Boleh Jadi Menteri Dah. Cerdik Mat Sabu Lagi Dari TGHH".
Saya senyap sahaja. Malas nak berbahas. Sebab dia tengah gembira menang.
Sebenarnya. Inilah tafsiran dan maksud tersirat PAS pernah kata " Kita bukan nak menang dalam PRU".
Ramai yang marah kata PAS bodoh sebab bertanding tapi tak nak menang..
Sebenarnya.. Maksud tersirat ada dalam jawapan Mat Sabu dapat jadi menteri TGHH tak jadi menteri.
PAS bukan nak jadi menteri. Kalau PAS nak jadi menteri semata2.. PAS boleh gabung dengan UMNO lama dah. Sebelum PRU14 lagi.
PAS bukan nak menang bermaksud.. kalau menang sekadar dapat jadi menteri. Tapi tak boleh nak laksanakan dasar2 ISLAM sepenuhnya.. apa guna menang??
Siapa cerdik dalam memegang prinsip dan dasar?
Dah faham ke maksud PAS bukan nak menang dalam PRU14.. kalau tak faham lagi. Kena tanya minda.. menang nak apa? Nak jawatan atau nak laksanakan dasar ISLAM?
Terima kasih.
**** Aku makin yakin dengan PAS Alhamdulillah **
>>> ‎Mohamad Afizan Ghazali‎ to Friends Of PAS

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej