Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Wednesday, March 4, 2015

Antara PAS dan UMNO mesti salah satu saja yg betul

Antara PAS dan UMNO mesti salah satu saja yg betul ... tapi kita tak nampak, kita tiada kasyaf. Alangkah baiknya kalau Tuhan bagi tau kita yg mana benar yg mana salah ... tapi Allah tak benarkan itu berlaku ...
Tuhan tetap akan uji kita, kerana dunia ini tempat ujian . Allah hanya bagi tips dan panduan, yakni Alquran dan Hadis serta Ulama yg sentiasa memberi tunjuk ajar....
Saya mencari kebenaran ini lebih dari 5 tahun ... semasa umur 30 baru saya keluar undi. Sebelum itu saya keliru tak tahu yg mana satu betul .... kejap saya kata UMNO betul .. kejap saya kata PAS betul ... sehinggalah saya masuk pondok di Lanai Kedah.... dan belajar kitab kitab fiqah , usuluddin dan tasauf,
Saya berubah bila saya belajar kitab minhajun Abideen ms 26 bab bagaimana memilih kebenaran, bagaimana memilih yg haq dan yg batil....
kitab karangan Imam Alghazali ini memberi kesan besar kepada saya bagaimana membuat pilihan berdasarkan syarak...
Saya melawat Rusila dan Pulau Melaka, melihat sendiri kehidupan TGNA dan TGHH.
Akhirnya selepas itu saya buat keputusan setelah beberapa kali berdebat dengan org PAS, termasuk ustaz ustaz....

https://www.facebook.com/ayob.hussin/posts/10203851301903596?ref=notif&notif_t=like

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej