Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Friday, February 9, 2018

PAS jelaskan maksud 'puas hati penjelasan 1MDB




PETALING JAYA: PAS menegaskan ia berpuas hati dengan penjelasan isu pelan rasionalisasi 1Malaysia Development Berhad (1MDB), namun ada perkara tidak dipersetujui parti itu.
Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, berkata parti itu menerima baik penjelasan Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB, Arul Kanda Kandasamy, berhubung mengenai hutang dan pelan rasionalisasi 1MDB, hasil sidang meja bulat baru-baru ini.
"Kita tahu mengenai 1MDB dan apa pilihan yang mereka ada untuk menyelesaikan isu ini. Justeru, kita berbincang, dengar dan berpuas hati dengan penjelasan mereka.
"Ada beberapa perkara dalam pelan rasionalisasi 1MDB yang kita tidak setuju. Kita cadangkan aset 1MDB dipantau oleh Parlimen manakala Jawatankuasa Suruhanjaya Diraja (RCI) ditubuhkan untuk menyiasat isu 1MDB," katanya pada sidang media, di sini, petang ini.
Terdahulu, Tuan Ibrahim menggulung perbahasan Resolusi Munaqasyah Ucapan Dasar Presiden PAS bersama 1,300 ahli parti di Dewan Auditorium Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ).




No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej