Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Tuesday, February 16, 2016

Aku tak mau komen pasal PAN vs PAS. Tapi, nampak gayanya macam tak berkesudahan

Aku tak mau komen pasal PAN vs PAS. Tapi, nampak gayanya macam tak berkesudahan.. Setahu aku, DAP saja yg tak suka PAS. Tapi bila PAN tak henti2 cari pasal dgn PAS, "NAMPAK MACAM" seolah2 PAN ni mmg kuda tunggangan DAP.

Mmg depa tak mengaku, tapi apa yg depa buat nampak macam tu.. PAN juga nak bertanding disemua kerusi yg ditandingi PAS. Depa nak lawan PAS. Dan bukan nak lawan BN. Pada masa sama, DAP semakin luas pengaruhnya. Sedangkan Melayu Islam bercakaran sesama sendiri.
Bila aku kata org2 PAN buta, depa marah. Depa tak nampak aturcara politik DAP.

Semoga PAN muhasabah diri dan sedarlah untuk apa depa berpolitik. Kalau sekadar nak jadi kuda tunggangan dan talibarut DAP, tak payah la.. Buang karan saja.
DAP mmg tak suka dgn slogan "PAS ganti UMNO". Sebabnya, ia akan menjadikan DAP macam MCA dan Gerakan, i.e terpaksa mengikut telunjuk Melayu. Gerakan/MCA dlm BN hanya ikut apa UMNO cakap. Jadi, kalau DAP sanggup jadi macam MCA dan Gerakan, apa perlu ada DAP?

Kalau PAN payah nak faham agenda politik DAP, susahlah nak cakap. Dah lama aku  nak komen, tapi aku tunggu dan lihat arah tujuan politik PAN.

Tak salah nak buat parti lain untuk lawan BN. Tapi, kalau sekadar untuk kurangkan pengaruh sesama pembangkang, maka aku rasa ia adalah membuang masa. Cerdik pandai professional yg asalnya dari PAS, aku rasa sebenarnya tak lah cerdik mana pun.

Aku tak mau argue atau berhujah. Buktikan PAN bukan kuda tunggangan DAP utk hentam PAS. Buktikan dgn perbuatan, dan bukan argue benda2 bodoh dlm FB dan media sosial saja.

2 DAP + 1 PAN bersikap berkecuali dlm krisis MB Kedah. Kalau PAN dan DAP betul2 berjuang untuk rakyat, kenapa tak seia dan sekata dgn PAS dan PKR di Kedah? Apa rasionalnya? Sepatah haram pun tak dengar komen dari tok pekong LKS, LGE.

So, prove that I am wrong in my judgement. TQ

https://m.facebook.com/groups/290885144309420?view=permalink&id=1118693298195263

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej