Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Sunday, March 20, 2016

Menjawab tuduhan hudud gagal

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10209128738760981&id=1394737097

Banyak fakta menarik tentang perlaksanaan hudud di seluruh dunia. Antaranya di Nigeria selepas 10 tahun dilaksana di 10 negeri, peningkatan sokongan kpd hudud adalah aneh bila selain dari kalangan orang Islam, orang kristian dan penganut animisme mencatat peratus peningkatan sokongan yang paling besar terhadap hudud. Di negeri negeri lain di Nigeria yg dikuasai bukan Islam dan tidak laksanakan hudud, desakan meningkat supaya diperkenalkan hudud atau undang undang yang seumpamanya. Kajian ini diterbitkan dalam jurnal ilmiah di Afrika.

Fakta lain berhubung kadar jenayah bunuh, rompak, rogol ternyata sangat rendah peratusnya dinegara seperti Arab Saudi, Qatar, Pakistan, Nigeria yang melaksanakan hudud. Ini bersumberkan laporan PBB.

Jenayah rogol misalnya, negara negara seperti Amerika, Sweden, Finland, Ireland, Iceland menduduki enam teratas peratus kadar jenayah rogol.

Saya harap fakta sebegini segera diterbitkan secara tersusun oleh para penyelidik bagi menjawab dakyah dan propaganda anti hudud yang turut didokong oleh puak liberal.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej