Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Friday, March 18, 2016

saya nak pilih parti mana yg sesuai dengan saya dan islam sekarang ini

Ada kawan tanya saya, "saya nak pilih parti mana yg sesuai dengan saya dan islam sekarang ini ?"

Saya jawab, ikut hang lah....

jangan ikut selera hang, tapi ikut suruhan Allah dan Rasul.
Hang suluh dan tanya hati hang...

Hang nak yg macam mana ?
Kalau hang jenis sekular, liberal ... hang pilih lah pkr, dap dan pan....
Kalau hang jenis yg suka islam, komited dengan islam.... maka tak ada parti lain selain PAS.

UMNO .??   
Hang jangan dok hampiri !
Parti tu dah rosak maksima dah !
Dah jadi barah dah !
Kalau setakat jadi kudis, tak apa lagi !

Dia persoalkan gosip, cakap cakap media, akhbar dan berita tentang PAS.
Saya tanya dia , "Apa dia, benda apa lagi yg masih kelabu ?"

Kata dia, " ya laaa ... berita2, cakap2 org dlm masalah pas nak bersatu ngan umno laaaa, masalah retorik hudud laaa dan macam macam lagi berkenaan PAS, aku  jadi keliru ! "

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej