Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Wednesday, January 21, 2015

Ada kemungkinankah hutang akan Menjangkau RM1 Trillion ?


Raja Mohd Shahrim added 2 new photos.
4 hrs · 
Ada kemungkinankah hutang akan Menjangkau RM1 Trillion ?

Fakta yg dinafikan..
Msia tidak akan alami kegawatan ekonomi..Najib Nazak - 20/1/15 PICC..
Pelabur serta pelaburan asing masih memilih Msia - Zetty Aziz BNM..
Hakikatnya ..kegawatan telah pun berlaku..dgn kadar hutang sekarang 55% mencapai limit siling serta penurunan rating oleh Fitch dari A- ke B...dijangka negara tidak mampu mengekalkan 'kedaulatan' kewangan negara ..dari campurtangan Bank Dunia dan yg setara..
Pelabur institusi telah lama cabut lari menyebabkan KLSE kehilangan nilai pasaran mencecah berbillion ringgit..Zetty Aziz cuba beri gambaran kosmetik tapi bg player diKLSE itu tak boleh disembunyikan lg..
Dgn hutang yg begitu besar..serta sentiasa bertambah akibat kejatuhan RM berbanding USD.. rakyat kini diheret dlm masalah yg berpunca dari kelemahan kjaan..Jika 30 juta rakyat Msia mahu BERBAKTI pada Umno...maka setiap dari mereka perlu menyumbang RM21,000 sorang pada UMNO..dari setiap peringkat umor termasuk kat Tadika KEMAS dan PERMATA.. jika rakyat xmampu..maka setiap dari pekerja baik kolar biru dan putih harus berpendapatan RM3,000 sebln dan jumlah 3k itu diserahkan bulat bulat pd Umno bg bayar hutang negara setiap bln.. sanggupkah kita ???
Unlike ·  · 

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej