Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Tuesday, May 24, 2016

Membenci Kerana Tidak Faham

- Membenci Kerana Tidak Faham -

Semalam secara tidak sengaja , aku terserempak dengan seorang kawan yang memang tegar PAN ( Kuali hangit ) yang suatu ketika dulu aku pernah bersembang dengan nya mengenai politik semasa PAS-PAN . Dia memang penyokong Pas sebelum berubah angin kepada Parti PAN ( Kuali ).

Dalam perbualan yang dahulu , ternyata benci benar dia pada Tuan Guru Abdul Hadi Awang .

Kata beliau , " Haji Hadi tu bukan maksum , dia dah tua , dengan apa yang dia buat menunjukkan dia dah tak mampu nak jaga Parti , letak lah jawatan ! , tak larat bagi peluang orang lain ! "

" PAS bawah tok guru hadi awang ni dah jumud !!! BN dah nazak , pegi pecahkan PAKATAN RAKYAT ! PAS gila kuasa nak rebut kuasa gabung dengan UMNO , sambung nyawa UMNO ! Mana ada parti boleh menang lawan BN kalau gerak sendirian ?? "

" kita nak tawan putra jaya perlu kan undi cina , perlu gabung dengan DAP , tapi kerana pemikiran pimpinan baru ustaz2 muda ni lah yang rosak kan PAS , fikiran lebai otak jumud dan terkebelakang , orang2 ini lah yang rosak kan PAS , Tok Guru Hadi jadi pak turut penasihat2 ni "

Segala cercaan beliau selama ini tak pernah salah kan DAP dalam isu runtuhnya PAKATAN RAKYAT, yang salah hanya PAS . Hanya PAS punca segala nya , segala sakit hati dari runtuhnya PAKATAN RAKYAT dituju pada PAS .
PAS lah yang jumud .

- Namun segalanya kembali berubah -

Kali ini aku terserempak dengan sahabat aku ini kali ke dua , beliau menyapa aku dan tersenyum dan cepat-cepat panggil aku datang dekat .

Semacam ada sesuatu yang ingin dikatakan , selepas order air teh o , aku pasang telinga untuk dengar celoteh mamat ni .

Dia start membuka mulut , " Faisal , kali ini aku betul- betul hormat kat Tok Guru Hadi Awang , berdosa nya aku selama ni , aku maki dia teruk- teruk Sal padahal aku yang buta "

Aku agak terkejut , " Aik ?? Tiba2 je kau kata camni ? Kau sindir aku ke apa? Jawab aku .

Sambung nya lagi ,

" Begini Sal , selepas aku lihat apa yang dah berlaku hari ni , baru aku faham . Aku rakyat , bodoh2 aku pun , aku memerhati apa yang berlaku  Sal ..

Satu demi satu Allah tunjuk kan kat aku kebenaran yang Tok Guru Hadi Awang buat selama ni . Segala keputusan yang dah Tok Guru buat itu lah yang aku maki , aku hina dia macam2 .

Petunjuk pertama yang Allah tunjuk kat aku Sal ,  bermula dari PRN Sarawak baru2 ni kat situ lah aku nampak betapa goyah nya PAKATAN HARAPAN yang aku agung kan sangat selama ni ...

betapa bongkak nya DAP yang aku bela sangat selama ni .. aku muliakan DAP , aku maki dan hina kan Tok Guru Hadi Awang ...

Bayangkan Sal , masa PH bertanding PAS tak ada . Tapi betapa hancur nya pengurusan Pakatan Harapan yang berebut sesama sendiri buat aku kecewa , buat aku kenal siapa DAP .. sanggup rebut kerusi PKR .. sanggup ketepikan kawan sebab nak kuasa ..

Akhirnya semua tak dapat baiii !! Semua BN sapu !! Dulu PR goyah aku salah kan PAS , sekarang PAS tak de brooo ... jadi sape BERMASALAH ???  segala dalang selama ni semua timbul .. ! Yang bermasalah  keangkuhan DAP .. dengan PKR pun degil ????

Pasal isu nak turunkan NAJIB RAZAK , kau tau kan semua pemimpin pembangkang bising tak sabar2 nak turunkan Najib kan ?? Masa tu apa Tok Guru jawab ? Tok Guru kata kekalkan Najib , biar Najib selesaikan masalah . Time tu aku juga aku maki Tok guru dasar penjilat Najib kata aku .

Tupp2 keluar statement Anwar Ibrahim , pun setuju kekal kan Najib jadi PM .. Terpinga2 aku pemimpin idola aku jawab senada dngan Tok Guru Hadi . Kaji punya kaji baru aku paham Sal , sekarang nama Najib busuk .. kalau Najib turun sekarang , jawabnya PRU14  UMNO selamat !!

Baru aku cam , betapa jauh nya pandangan politik Tok Guru Hadi Awang ni .. ! Aku respect dia Sal !!!

Memang hanya bergabung je boleh kuat dan tawan Malaysia , tapi kalau bergabung dengan kawan yang degil dan sombong macam DAP , sanggup bertanding sama sendiri makin kuat ke makin lemah ??? Apa jadi kat Sarawak ? Rakyat makin tolak, 5 kubu kuat pun jatuh !

Dari tingkah laku terbaru DAP , baru aku terasa ... memang tepat sangat2 keputusan Majlis Syura Ulama Pas selama ni ...

Sekarang baru aku faham ,

Memang susah untuk tawan Malaysia jika sendirian ,

Tapi lebih susah tawan Malaysia tapi jatuhkan sesama sendiri !

PAS je jsangat berprinsip skang Sal !  Istiqomah lah !! , respect Tok Guru Hadi Awang  " 

Aku angguk khusyuk mendengar luahan panjang lebar mamat ni dengan nada bersemangat , tak dapat dia sorok mata nya yang berkaca .

Perhh dengan aku sekali jadi sebak , teringatkan TG Hadi Awang ..banyaknya cercaan dan fitnah terhadapnya , hanya kerana sudi memimpin kita semua . K bai :'/

Psstt :

DAP , PAN dan PKR semua dibelakang Tun Mahathir sekarang ??  PAS je tak mau ?? Tiba2 sampai surat dari penjara , ANWAR IBRAHIM pun tak setuju bhaii , pe cite ?? Buat orang Anwar masuk PAS aje laaaa abes cite !

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej