Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Monday, September 29, 2014

Menceritakan detik hatinya mendapat hidayah apabila melihat seorang pesakit buta yang cekal

SOPHEA dan suami SERTA ahli keluarganya. FOTO Mohamad Shahril Badri Saali
Walaupun dianggap kurang ‘Islamik’, Sophea menjelaskan nama Pooi Kheng bermaksud indah dan kegembiraan.
“Saya memeluk Islam kerana ia agama yang menyeluruh dan merangkumi segala aspek dalam kehidupan, justeru, tidak timbul isu mengenai nama,” katanya.
Menceritakan detik hatinya mendapat hidayah apabila melihat seorang pesakit buta yang cekal menunaikan solat Subuh di hospital tanpa meminta bantuan daripada sesiapa.
“Saya melihat dia meraba-raba mencari sinki dan mengambil wuduk. Walaupun dengan kekurangan begitu, dia tetap mencari jalan untuk beribadah kepada Allah SWT.
“Saya benar-benar insaf dan mula serius mendalami agama Islam sebelum melafazkan dua kalimah syahadah pada Julai tahun lalu,” kata Sophea yang ditemui selepas majlis perkahwinannya bersama seorang ahli farmasi, Muhammad Zuhair Mokhtar, 26, di Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia (FRIM), Kepong, di sini, semalam.
Sementara itu, ibu Sophea Hia Chiue Kim, 45, berkata, dia menerima keputusan anaknya untuk menukar agama dengan hati terbuka dan berdoa agar mereka bahagia sepanjang hayat.
“Sudah pasti saya sedikit risau apabila dia mula menyuarakan hasrat untuk masuk Islam, namun dia sudah dewasa dan tahu membuat keputusan sendiri.
“Lagipun ahli keluarga dan adik beradik lain juga merestui keputusannya,” katanya ditemui semalam.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej