Whatsap Saya

Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta Terkini 2020

koleksi kitab

Friday, September 26, 2014

UMNO TETAP AKAN BERKUASA ITU JANJI DI AKHIR ZAMAN

UMNO TETAP AKAN BERKUASA…ITU JANJI DI AKHIR ZAMAN..ADAKAH BENAR ATAU TIDAK???
Sama tapi tak serupa..Itulah yang wajar dikatakan tentang apa yang berlaku anda UMNO dan PAKATAN . Era yang berlaku pada waktu ini adalah peperangan zaman Jahilliyah era MODEN sama sewaktu nabi kita menentang Kaum Quraisy..Pada waktu itu Quraisy terlalu hebat dari segi semua aspek..begitulah juga dengan UMNO.. Di zaman Jahilliyah itu,Kaum Quraisy mengatakan mereka benar…Begitu juga yang berlaku pada zaman pemerintahan UMNO..
Ramai para pejuang dan sahabat nabi telah dibunuh dan disiksa..Zaman UMNO pun berlaku juga.Ramai Rakyat yang memperjuangkan benda yang baik telah dipenjara dan dihukum dengan seberat beratnya..Hiburan,arak,judi berleluasa pada ketika itu,begitulah juga pada zaman UMNO..WALAU apapun yang berlaku kita kena pasrah kerana ini semua adalah JANJI JANJI ALLAH UMAT DI AKHIR ZAMAN….
Di dalam dunia ini..ada dua benda yang ALLAH masih ujudkan untuk tatapan manusia hingga ke akhir zaman. Pertama ialah Jasad FIRAUN yang mana ALLAH kekalkan hingga ke hari ini untuk kita sebagai umat terakhir melihat inilah wajah dan balasan yang ALLAH berikan ke atas tingkahlaku FIRAUN kerana kezalimannya,tamak kuasa, menyekutukan ALLAH, tidak adil,menolak hukum ALLAH,membunuh dan sebagainya. Begitulah juga dengan UMNO pada masa kini..Semua sifat sifat FIRAUAN telah mula ujud dalam pemerintahan mereka. Dan yang kedua ALLAH masih kekalkan di dunia ini adalah QURUN sehingga sekarang perkataan itu masih kerap kita dengar iaitu mereka panggil derngan panggilan HARTA KARUN. Cerita Qurun ini juga telah ujud dalam pemerintahan BANI UMNO. Kekayaan yang berlimbah ruah telah mereka boloti hasil penindasan titik peluh dan jerih rakyat jelata.. Ketamakan mereka dalam mengumpul harta adalah sama seperti zaman Qurun dahulu… hukum haram dan halal telah mula menjadi mainan rejim rejim puak UMNO yang jahil ini..
Oleh sebab yang demikian, kepada rakan rakan FB yang memperjuangkan keadilan..kita akan terus berjuang dan menegur kemungkaran sebanyak mana yang kita mampu..Cuma pesanan saya sebagai rakan segama..tak payahlah kita berdebat atau bermaki makian dengan puak puak yang jahil ini. Apa yang perlu kita lakukan iaitu kasihani mereka dan berdoa agar mereka boleh berubah sebelum terlambat kerana apa yang telah mereka alami sekarang ini juga adalah ketentuan ALLAH SWT. Tuhan memberikan kepada mereka OTAK tapi sayang akal yang baik tidak dikurniakan . Justeru itu, kita sebagai manusia yang mempunyai akal yang baik tegurlah mereka dengan cara yang baik. Kita kena ingat semuanya ini pernah berlaku di zaman Rasullullah dahulu. Di mana ketika itu baginda cuba menegur kaum Quraisy di Mekah supaya berubah ke arah kebaikan tapi apa yang baginda dapat hanyalah makian dan sumpah seranah dari kaum kaum yang buta hati. Walau bagaimanapun Rasullullah terus menegur dengan baik tanpa melemparkan sedikit pun maki hamun kepada puak puak tersebut..Kita akan terus berjuang tanpa undur walau selangkah, kerana perjuangan yang kita mulakan sekarang adalah untuk kebaikan anak anak dan generasi kita di belakang hari. Bukan setakat itu sahaja..andaikata satu masa nyawa kita tercabut dari badan dan pada ketika itu ALLAH bertanya apakah tindakan kita dalam menegur kemungkaran sekurang kurangnya kita boleh menjawab berbekalkan apa yang telah kita lakukan pada ketika ini…WALLAHUALAM
TANDA TANDA AWAL KHIAMAT..(SEBAHAGIAN DARIPADA INI TELAH MENJADI BENAR DAN DIUJUD DALAM POLITIK BANI UMNO)
1-► Banyak saksi palsu..
2-► Kurang sifat amanah..
3-► Zina bermaharajalela..
4-► Ramainya anak luar nikah..
5-► Penaklukan Baitulmuqaddis..
6-► Bermaharajalela alat muzik..
7-► Banyak berlakunya gempa bumi..
8-► Ramai orang soleh meninggal dunia..
9-► Menghiasi Masjid dan membanggakannya..
10► Lelaki mentaati isterinya dan mendurkai ibunya..
11-► Pemimpin terdiri dari orang yang fasik dan jahil..
12-► Salam diberi kepada orang yang dikenali sahaja..
13-► Orang yang hina mendapat kedudukan terhomat..
14-► Ramai wanita berpakaian tapi hakikatnya terlanjang..
15-► Muncul kekejian dan memutuskan hubungan kekeluargaan..
16-► Dusta berleluasa dan tidak tepat dalam penyampaian berita

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Mesej